Sunday, November 16, 2008

2 minggu yang happening

At last iam back...setelah 2 minggu sibuk yang amat melayan orang orang di sekeliling...minggu pertama ke Genting melayan fafa dan jiya bawak kawan2 pi main kat sane..2 malam kat sane melayan mereka..sempat masak spagetti aje untuk mereka yang lain beli aje..nasib baik kat Balai polis sebelah outdoor game ade isteri isteri. polis jual makanan sampai jam 11 malam,jadi on the way back to apartment beli lah untuk mereka..Teringkat mase saye umur mereka. 15 tahun..kawan2 saye munira, addie dan noris...masing masing punye cerita sendiri..biar lah kenangan manis tinggal di lubuk hati ini.. untuk mereka saye doakan hidup mereka trus di rahmati dan di berkati tuhan..insyaallah..sejuk kat sane..kalau ade cik abang leh jugak tido lena..ni cik abang tak ikut hanye maid yang ikut..susah lah nak tido...

Jumaat,sabtu dan isnin nye pulak sibuk melayan pelangan..yang bersalin, yang nak kawin, yang nak buat resdung la, facial, tangas dan sauna...rase puas dan seronok melayan mereka yang saya anggap macam adik adik dan kakak kakak...saya sayang pelanggan saya..mereka la yang menceriakan hidup saya.......

selasa pagi saye bertolak ke Jakarta, seronok kali ni bukan pergi makan angin macam selalu tapi pergi dengan usahawan yang sebenarnye macam tak kaya tapi sebenarnye dah kaye pun..
Respect cara mereka berurusniaga di Pasar Abang...2 hari di sane buat saya terfikir bagus jugak kalau saya buat macam mereka...saya beli lah batik batik dan buah tangan untuk anak anak dan suami..

Saya makan nasi uduk malamnye....tapi macam tak kenyang aje...nasi macam buh santan letak dalam daun pisang..pas tu ade sambal kering atas meja...di suruh pilih lauk...ade ayam,paru dan daging...pas tu di potong potong..dan di beri bawang goreng dan sambal kacang....macam tak puas gitu....itulah bile balik sebelum sampai airport pi makan nasi padang....puas puas....saya belanje.......kalau kongsi saya rase bersalah pasal semua lauk saya nak........semuanye cume rm55 aje ....murah giler....

Seronok kalau once a while pi sendiri dengan kawan kawan...mcm nak pecah perut...walau dalam bilik kami 3 orang yang umur berlainan..endah late 30...kak baiyah 64...tapi happening.......malam nye kami pegi........rahsia......haru biru...tapi..seronok......€.looking forward nak pegi early Feb.....mereka pergi every 2 or 3 months amik stock baru...tapi hubby pulak sibuk nak ikut tapi nak pi main golf....rosak program.....tengoklah macm mane nanti.....nak business la kali ni.....kebaya sulam dan kain chiffon.....

Dari 13 sampai arini sibuk bukak kedai melayan pelanggan pelanggan...kate kawan..ni orang kaya bukak saloon...bukak sesuka hati.......ha ha..bukan gitu....saloon saya pakai temu janji....jadi saya susun cantik cantik..jadi saya boleh organise ape saya nak buat....saya banyak tangungjawab lain...melayan anak anak dan anak anak buah...selalu balik jb tengok anak buah dan rumah saya di sane...dulu umah arwah keluaga tapi kini dah milik saya..Saya belum bersedia untuk fokus dalam dunia perniagaan..ape saya buat ni kerana minat dan bakat dan sijil sijil yang saya ade rasenye patut saya tolong wanita wanita yang perlukan pertolongan saya..sebab tu saya lebih kurang dengan adik adik dan kakak kakak dan kawan kawan..janji saya dapat tolong mereka dan mereka happy.....dan dapat duit kocek untuk melayan anak anak......6 orang tu......
Syukur banyak banyak tuhan kerana mengizinkan bakat arwah tok saya tumpah dalam badan saya...tok saya..orang panggil Mak itam bidan di johor....agak terkenal jugak dulu pasal kerabat di raja banyak yang gunakan khidmat dia, juga penduduk johor bahru....dulu umah tok di Jalan Yahya Awal...saya selalu lepak kat sane..main kat kubur...tak takut mase tu...seronok ingat mase saya membesar di sane..dari kecil tok selalu kate hanye saya yang boleh mengurut dalam cucu cucu dan anaknye kerana jari saya...saya gelak dan gelak masa tu kerana saya nak kerja bank....tapi akhirnye setelah kerja di bank, di syarikat swasta akhirnye saya ke sini jugak....mungkin ini destiny saya dan saya akur..dan saya puas dan lebih bahagia dalam hidup saya hari ini....

11hb masa saya ke jakarta..ayin ambil SPM..tapi saya dah phone malamnye..pagi pun saya sms lagi.....doa saya dia dapat buat dengan tenang..nak jadi doktor gigi tapi setelah saya berbual dan bersahabat dengan doktor 2 yang jadi pelangan saya rasenye nak suruh dia ambil lain lah...belajar dah la lame nanti kerja boring aje tengok..cuti pun susah...aura pun xcantik...negatif aura...dok jumpe orang sakit aje...ape pun terpulang la pade dia..tak sabar nak tunggu dia balik 25 hb ni...pas tu nak anta dia ambil driving pulak...duit duit....

Arini abang balik..cuti sebulan....tahun depan tahun akhir dia.....yang ni pulak sibuk nak kerja kat Bank Negara....saya kate nanti ambil lah PTD...tengok lah mcm mane....harap dia berjaya naik stage pakai jubah macam mak dan ayahnye..insyaallah...ni dia keluar bawak sikembar pi alamanda tengok wayang....ayahnye...golf la......lewat petang balik lah...tadi sebelum ke salon sempat breakfast dengan dia...

Rindu pada anak buah Irfan dan adik..hampir sebulan mereka di Johor....rasenye akhir bulan ni saya ke sana ambil mereka...nak masuk kan tuition.....Irfan did very badly dalam final exam..xpela tahun depan saya akan fokus pada dia pulak..sian dia...dari kecik dulu dia selalu kena sawan demam..darjah 4 baru boleh membaca..jadi dia memang agak lemah...mase UPSR memang saya bekerja keras untuk nye..syukur dia dapat 1a dan lainnye B...jadi tahun depan saya kena berusaha lebih kuat untuk dia...saya akan rasa bersalah pada arwah mak dan Jit kalau dia tak seperti anak anak saya yang lain berjaya dalam pelajaran.adik memang ok dalam pelajaran...dapat no 5 ..pun tahun depan kene lebih perhatian untuk nye....untuk persiapan upsr..amanah tuhan yang mesti saya buat sebaik mungkin...semoga tuhan beri saya ketabahan dalam diri ini melalui hidup saya ini....amin....dan saya sayang mereka......begitu jugak suami saya.....kehadiran mereka menceriakan rumah kami.....

No comments: